piątek, 3 lipca 2015

"Zamieniona" Amanda Hocking

Kiedy Wendy Neverly miała sześć lat, matka, przekonana, że jest potworem, usiłowała ją zabić. Jedenaście lat później Wendy usiłuje zgłębić swoją tajemnicę. Kim jest? Do jakiego świata należy? I dlaczego jest inna? W kolejnym nowym mieście i w nowym liceum Wendy znowu jest wyobcowana. Nie potrafi się z nikim zaprzyjaźnić. I nikomu nie może zdradzić swojego sekretu: że potrafi wpływać na ludzkie umysły, narzucać im swoją wolę... Pewnej nocy za jej oknem zjawia się nieoczekiwanie tajemniczy Finn. Chłopak zna odpowiedzi na jej pytania, zagadkę jej przeszłości, źródło jej daru i drogę do miejsca, którego istnienia nawet nie podejrzewała...


Biorąc do ręki tę książkę, nie spodziewałam  się, że natrafię na tak dobrą powieść. Historia została napisana ciekawie, krótko oraz zwięźle. Autorka nie skupiała się na nieistotnych szczegółach, tylko na konkretach, co bardzo pozytywnie wpłynęło na moją ocenę.
Spotykamy się w tym dziele z nowym rodzajem stworzeń, czyli z tryllami. Nareszcie znalazłam książkę, gdzie autorka miała swój, całkowicie oryginalny pomysł na przedstawienie istot oraz na fabułę. Podczas czytania znalazłam się w zupełnie innym świecie, który totalnie mnie wciągnął. Stykamy się też z niebanalnym stylem pisowni.
Wątek miłosny, tak jak prawie w każdej książce, oczywiście jest obecny. Bardziej pod koniec powieści: na początku pisarka skupia się na emocjach, które zresztą realistycznie oddała.
Podczas chłonięcia tego dzieła zdecydowanie nie nudziłam się, tylko wczytywałam w coraz to nowy rozdział i czekałam na rozwiązanie wątków.
Twór ten szybko i lekko się czyta.
Po skończeniu miałam niedosyt: chciałam czytać więcej i więcej, ponieważ tak spodobała mi się ta książka. To jednak nie było minusem - zachęciło mnie aby jak najszybciej wypożyczyć kolejną część ;) Jednym słowem, dzieło to jest warte polecenia. Myślę, że spodoba się wielu czytelnikom. Jest urokliwe i intryguje!

Moja ocena: 4,8/5.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz