środa, 8 lipca 2015

"Rozdarta" Amanda Hocking

Wendy odkryła swoją tajemnicę, zrozumiała, dlaczego jej matka chciała ją zabić… Poznała świat Trylli i dowiedziała się, że do niego należy i że w nim ma wypełnić swoje przeznaczenie. Nie mogła jednak tam pozostać, nie mogła pogodzić się z tym, że rządzona przez okrutną królową zagadkowa magiczna kraina to jej prawdziwy dom. Ale powrót do dawnego życia, do domu i szkoły nie przynosi spokoju. Wendy nie może przestać myśleć o Tryllach, o ich śmiertelnych wrogach, których atak cudem przeżyła, o nadciągającej wojnie, której tylko ona może zapobiec, i o Finnie, którego miłość do niej skazała na wygnanie z jego świata. Uwięziona pomiędzy światem Trylli a światem ludzi, rozdarta pomiędzy sercem a obowiązkiem, Wendy musi wybierać. Lecz jeśli wybierze źle, może stracić wszystko i wszystkich, których kocha – w obu światach…

Tom drugi trylogii Trylle jest pełen tajemnic, magii i uczuć. Kolejna świetna książka Amandy Hocking zachwyca tak samo jak pierwsza część oraz obfituje w niespodziewane wydarzenia. Całkowicie się w niej zatraciłam i bardzo ją przeżywałam.
Tak jak pisało już wielu innych ludzi, jest to magiczna historia o samotności, trudnych wyborach, zakazanej miłości oraz samoakceptacji. Tak jak pierwsza część trylogii, czyli Zamieniona, Rozdarta jest napisana krótko oraz zwięźle: autorka skupia się na konkretach, a nie rzeczach kompletnie nieistotnych. Na początku bałam się, że w tak cienkiej książce autorka nie zdąży zmieścić wszystkich szczegółów, lecz moje obawy były całkowicie zbędne – było dokładnie tak jak powinno być. Amanda Hocking świetnie utożsamia się z główną bohaterką narratorką, dzięki czemu dzieło to jest niesamowite. Wciąga już od pierwszego rozdziału - nie da się od niego oderwać, ponieważ ciągle chce się czytać więcej, więcej i więcej. Przyznam się, że po skończeniu miałam ochotę aby zabrać się za kolejny tom tej fascynującej trylogii.
Niespodziewane wątki miłosne czy nagłe zwroty akcji - tego należy się spodziewać podczas czytania. Jestem szczerze zdziwiona, że autorka tak świetnie buduje klimat oraz napięcie i utrzymuje to wszystko w drugim tomie tak samo dobrze jak w pierwszym. Cała historia jest dokładnie przemyślana i napisana w bardzo złożony sposób. Szczerze mogę stwierdzić, iż książka ta pozytywnie mnie zaskoczyła. Naprawdę lubię styl pisania tej autorki i szczerze ją podziwiam, ponieważ stworzyła nowy, niepowtarzalny świat, który dzięki swojej oryginalności jest zdecydowanie warty uwagi.

Moja ocena tego tomu to 4,5/5.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz