środa, 1 lipca 2015

"Wróżbiarze" Libba Bray

Evie O’Neill nigdy nie pasowała do małego miasteczka w stanie Ohio, a kiedy wywołuje kolejny skandal, rodzice wysyłają ją do wielkiego miasta, by zamieszkała z wujem. Dla dziewczyny to nie wygnanie, a spełnienie marzeń – szansa, by pokazać, że jest nowoczesna do szpiku kości i niewiarygodnie odważna. Lecz Nowy Jork to nie tylko jazz i rewia. Ma swoją mroczną stronę. W mieście giną młodzi ludzie. To nie są zbrodnie w afekcie. Są okrutne. Starannie zaplanowane. I niepokojąco podobne do ilustracji z zapomnianej księgi. A nowojorska policja nie potrafi samodzielnie rozwiązać tej sprawy.

Według mnie, książka była naprawdę świetna! Autorka cudownie oddała klimat lat dwudziestych - Nowy Jork, kluby, jazz i dżin... do tego wszystkiego wplotła jeszcze wątek tajemniczych morderstw, które mają miejsce na Manhattanie i tak własnie stworzyła cudowne dzieło pod tytułem: "Wróżbiarze" :D
Proszę się nie zrażać do tej powieści, dlatego iż jest całkiem gruba; rzeczywiście, z tego powodu ta lektura zajmuje nam więcej czasu, ale jestem przekonana, że nie pożałujecie sięgając po nią.
Zdecydowanie można się od niej uzależnić - napięcie podczas czytania, bardzo dobrze przemyślana fabuła + rozdziały, które opisują wydarzenia widziane oczami ludzi innych niż Evie (główej bohaterki), pomagają nam wczuć się w mroczny klimat powieści.
Z początku trochę nudna opowieść, przeradza się w tajemniczą oraz tragiczną historię od której nie można się oderwać. Szczerze: decydując się na przeczytanie tej książki nie wiedziałam, że będzie ona tak pełna dreszczyku emocji czy fragmentów od których włos jeży się na głowie; bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła.
Twór ten obfituje w częste zwroty akcji oraz w wielki, zdecydowanie nieprzewidywalny, finał.
Mam wielką ochotę sięgnąć po kontynuację tej książki, ponieważ bardzo się do niej przywiązałam i przyzwyczaiłam do stylu pisania autorki. Zdecydowanie polecam przeczytanie tego dzieła: przeniesie was do innego świata, w którym kompletnie się zatracicie.

Moja ocena tej książki to 4,8/5. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz