niedziela, 9 sierpnia 2015

"Wybranka bogów" cz. 1 i 2 P.C. Cast


Wczoraj Shannon była przeciętną nauczycielką, a dziś jest Wielką Kapłanką i wybranką bogini Epony. W jednej chwili wszystko stanęło na głowie. Oszołomiona szuka racjonalnego wyjaśnienia, ale przyznaje, że takie życie jest kuszące. Która kobieta nie lubi czuć się jak królowa? Jednak szybko okazuje się, że życie bogini nie jest usłane różami. W najbliższym otoczeniu budzi paniczny strach i wrogość, a Partholon staje na krawędzi wojny…

Wszystkie książki Phillys Christine Cast są wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju - nie inaczej jest z obydwoma częściami „Wybranki Bogów”. Moja ulubiona autorka stworzyła naprawdę oryginalne dzieła, które już od pierwszego rozdziału zyskały moją sympatię.
I pierwsza i druga część są moim zdaniem równie dobre. P.C. Cast włożyła tyle samo wysiłku i pracy w napisanie obydwu tomów, dlatego i ta i ta powieść to wzór naprawdę dobrego dzieła.
Zainteresowałam się tymi książkami przede wszystkim z powodu tematu dawnego, mitycznego świata, bo fascynuje mnie taka tematyka. Dlatego zabrałam się za tom pierwszy z wielką nadzieją i ciekawością. Obydwie te książki te napisane są lekkim i przyjemnym językiem. Czytając je przenosimy się  z szarej rzeczywistości do legendarnego Partholonu i razem z Shannon przeżywamy wszystkie zdziwienia, rozczarowania, ale i zachwyty i miłości. Klimat, który stworzyła autorka jest unikatowy i bardzo przyjemny. Do tego, nie są to nudne powieści, w których nie dzieje się nic ciekawego – wręcz przeciwnie. W tych tworach nie tylko doświadczamy miłych, romantycznych scen, ale także strasznych i mrożących krew w żyłach fragmentów o tajemniczych Fomorianach.

Podsumowując, bardzo polecam te powieści ze względu na treść i klimat. Myślę, że to książki zdecydowanie kierowane do dziewczyn i kobiet. Przyjemne, może nie do końca lekkie, przez wzgląd na wątek walki ze złem, ale zdecydowanie warte polecenia i przeczytania. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz