czwartek, 6 sierpnia 2015

Trylogia "Wiktoria Biankowska" Katarzyna Berenika Miszczuk

Gdy dwudziestoletnia Wiktoria zostaje zamordowana, zaczyna nowe życie. Dosłownie. Trafia do piekielnego Los Diablos, gdzie dostaje intratną posadę diablicy. Jej zadaniem jest targowanie się o dusze zmarłych, czyli potencjalnych nowych obywateli Piekła. Jednak Wiktoria nie potrafi pogodzić się ze swoją przedwczesną śmiercią, dlatego ciągle wraca na ziemię. Postanawia też zawalczyć o miłość swojego życia i... wybrać między przystojnym diabłem Belethem a śmiertelnikiem Piotrem. 

Jest to wyjątkowa, pełna oryginalnych przygód trylogia. Ma w sobie wartką akcję oraz wiele zabawnych scen, które mogą poprawić nam humor na cały dzień! :D
Główna bohaterka jest narratorką książki. W przeciwieństwie do innych dzieł literackich które czytamy, Wiktoria nie jest irytująca. Jeśli tylko wczujemy się w jej sytuację to bardzo dobrze zrozumiemy jej wybory oraz pragnienia. Cała akcja rozgrywa się na ziemi w Warszawie, w Piekle oraz Niebie... jest dużo zabawnych postaci i fragmentów, dzięki czemu jeszcze milej czyta się te twory.
Książki są niepowtarzalne i zaskakują ciągle to nowymi wydarzeniami. Szybko i lekko się je czyta - ja przeczytałam wszystkie trzy jednym haustem: jedna po drugiej. Kompletnie mnie pochłonęły, nie mogłam się od nich oderwać. Po skończeniu jednego tomu miałam chęć na rozpoczęcie kolejnego i potem tak samo i tak samo. Te dzieła literackie naprawdę mi się podobały: wszystkie części są równo dobre. Autorka świetnie, a przede wszystkim ciekawie, napisała te książki. Jestem miło zaskoczona; powieści są obłędne i urokliwe.
Po zapoznaniu się z treścią wszystkich trzech tomów zaczęłam inaczej postrzegać zaświaty oraz znajdujące się tam postaci. Pani Katarzyna przedstawiła nam ich zupełnie inne oblicza, przez co zrozumiałam, że tak naprawdę sytuacje w Niebie lub Piekle można pokazać na kilkanaście różnych sposobów, ponieważ każdy interpretuje to inaczej. Mi bardzo spodobała się wizja takiego życia po śmierci; przyznam, że jako jedna z nielicznych.
Zaczytacie się w tej przebojowej, zachwycającej, intrygującej i rewelacyjnej trylogii. Można zapomnieć wtedy o wszelkich obowiązkach czy stresie. Naprawdę, szczerze polecam.
"Pisarka umiejętnie korzysta z dobrze znanych, popkulturowych tematów, odświeża je i bawi się nimi. Łącząc najlepsze cechy romansu, kryminału i powieści fantasy, stworzyła pełną humoru i - mimo kontrowersyjnego tematu śmierci - delikatnie zmysłową książkę."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz