niedziela, 6 września 2015

"Zagrożeni" C.J. Daugherty



Akademia Cimmeria stała się dla Allie czymś więcej niż szkołą – była jej schronieniem. Jednak grupa ludzi powiązanych z rodziną dziewczyny próbuje zniszczyć wszystko to, co dla Allie ważne. Co gorsza, ktoś blisko związany z uczniami Cimmerii dopuścił się zdrady i wszystkich opanowuje paranoja. W obawie przed atakiem Nathaniela wybuchają wewnętrzne walki. Jednak to nie uderzenia z zewnątrz należy się obawiać…

Niespodziewanie naszła mnie ochota na przeczytanie tego dzieła, gdyż jak najszybciej zapragnęłam wrócić do kolejnego znakomitego tworu C.J. Daugherty. Zatęskniłam już za wyjątkowym klimatem jej powieści oraz za bohaterami książek. Już od pierwszych stron książka ta bardzo mnie wciągnęła - oczywiście, z obydwoma poprzednimi częściami było podobnie. Jak zawsze znalazłam w tym dziele wartką akcję oraz dobrą fabułę. Plusem jest to, że od początku powieści coś się działo i nie było nudno. 
Gdy główna bohaterka wróciła do Cimmerii i do swoich zajęć oraz szkoły, znów poczułam się jak za starych czasów, czyli pierwszej części tej serii. Uwielbiam styl pisania autorki tego dzieła, dlatego, że wprowadza mnie w przyjemny nastrój, napawa chęcią nauki, treningu i tego typu rzeczy – jednym słowem, jej książki są bardzo motywujące. Opisy są świetne i co jest wielkim plusem, to to, że mam wrażenie, jakby zostały napisane bardzo swobodnie i bez głębokiego zastanowienia. Mi bardzo dobrze czyta się takie przyjemne książki i byłam z tego powodu zadowolona.  
Porównując ten tom do dwóch poprzednich, tematyka zdecydowanie jest jeszcze bardziej buntownicza - w Allie tkwi chęć zemsty, dlatego też pomimo swojej niechęci musi podporządkować się wszystkim wymaganiom Cimmerii.
Powieść ta to nie tylko książka akcji, ale też książka o rozterkach miłosnych młodej dziewczyny. Jest tu zawartych pełno przemyśleń np. dotyczących szkoły i nauki, takich przemyśleń które bardzo są mi zbliżone. Naprawdę utożsamiłam się wtedy z główną bohaterką, a jej wzięcie się do roboty, mobilizowało mnie do zrobienia tego samego.
W trzecim tomie dostajemy kolejną dawkę dreszczyku emocji, niespodziewanych wydarzeń i dobrze zbudowanego napięcia. Autorka świetnie prowadzi sprawę tego, kto jest szpiegiem w Cimmerii - do ostatnich chwil rozwiązania nie miałam zielonego pojęcia kto to może być. Pisarka stworzyła świetny, mroczny klimat i super fabułę. Podczas tajemniczych wydarzeń moje serce przyspieszało i nie mogłam doczekać się tego co będzie dalej. C.J. Daugherty świetnie też wczuwa się w postać Allie oraz dobrze planuje dalszy przebieg wydarzeń. Jest tu też dobrze wpleciona nutka humoru i żartów, co mnie naprawdę się podbało. Jednym słowem, jest to naprawdę świetnie napisana książka - dobrze wymyślona historia Nathaniela i jego chęci zemsty, a także ciągle zwroty akcji.
Mimo, że książka jest gruba i wydaje się długa, czytało mi się ja szybko, z przyjemnością i bez problemów.
Nie będę więc już dalej chwalić tej pozycji, przejdę natomiast do podsumowania. Myślę, że temu komu spodobały się poprzednie dwie części, jak najbardziej powinien sięgnąć i po tą. Zdecydowanie dobra powieść, warta przeczytania, tak jak cała seria zresztą. Polecam zabrać się do czytania tej książki, a jeśli jeszcze nie zabraliście się do poprzednich dwóch, również rekomenduję ich pochłonięcie.

Moja ocena tej książki to 4,8/5.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz